موبایل نیوز

جدیدترین اخبار تکنولوژی

موبایل نیوز

جدیدترین اخبار تکنولوژی

موبایل نیوز
در موبایل نیوز در تلاش هستیم تا با قرار دادن جدیدترین و جذابترین مطالب در حوضه آی تی،شما را از اخرین اخبار این حوضه با خبر کنیم تا بلکه شما علاقمندان به این حوضه به یکی از بازدیدکنندگان دائمی این وبلاگ درآیید. همچنین خواهشمندیم با نظرات و انتقادات خود ما را در راه پیشرفت یاری فرمایید.

با تشکر
مدیریت وبلاگ
جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۰۰ ق.ظ

5 عاملی که باعث شد گلکسی S5 شکست بخورد!

3

گلکسی S5 سامسونگ بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن شایعات مختلف، معرفی شد اما آیا این پرچمدار محکوم به شکست نمی‌‍توانست بهتر از این باشد؟!

در گلکسی S5 از صفحه نمایش Quad HD و پردازنده‌ی سری 805 اسنپ‌دراگون کوالکام استفاده نشده و حتی، اسکنر iris هم ندارد. با این‌حال، کمپانی سامسونگ می‌توانست از چیزهای دیگری هم برروی گلکسی S5 استفاده کند تا پرچمدار جدیدش، بهترین باشد. در ادامه 5 ویژگی را بررسی خواهیم کرد که سامسونگ می‌توانست از آن‌ها برروی گلکسی S5 استفاده نماید، اما نکرد. با ما همراه باشید.

1- کوچک‌تر؛ با ابعادی جمع و جور

واقعیت این است که تلفن‌های هوشمند این روزه به سمت بزرگ شدن گام برداشته‌اند و گلکسی S جدید سامسونگ، از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی S5 نسبت به S4، به‌طور محسوسی بلندتر و کمی کشیده‌تر شده و بسیاری براین باورند که نباید این‌گونه باشد.

2- تثبیت کننده نور تصویر برای دوربین

از زمانی که نوکیا لومیا 920 با تثبیت کننده نور تصویر معرفی شده، بسیاری از کیفیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری آن تعریف و تمجید می‌کنند. کمپانی‌های LG و HTC، در حال حاضر از این فناوری اقتباس کرده‌اند. همچنین مدت زمان انحصار استفاده از این فناوری توسط کمپانی نوکیا، به پایان رسیده و سامسونگ می‌توانست از OIS در گلکسی S5 خود استفاده کند، اما متاسفانه چنین کاری را انجام نداد.

3- اسپیکرهای استریو

باید اغراق کرد که HTC با معرفی پرچم‌دار 2013 خود یعنی اچ‌تی‌سی وان، یک انقلاب در بخش “صدای تلفن‌های هوشمند” با صدای بلند، واضح و بلندگوهای دوگانه‌اش به‌راه انداخت. با این‌که کیفیت صدای گلکسی S5 بهبود پیدا کرده اما هنوز هم حرفی برای گفتن در برابر HTC One ندارد.

4- سه گیگابایت رم

بعد از این‌که سامسونگ، گلکسی نوت 3 را با رم 3 گیگابایتی عرضه کرد، واقعا شوکه شدیم که دیدیم گلکسی S5 فقط از یک رم 2 گیگابایتی استفاده می‌کند. مقدار حافظه‌ی بیشتر رم، کمک می‌کند تا مولتی‌تسکینگ بیشتری داشته باشیم و این یک گام منطقی برای سامسونگ بود که می‌توانست برای خاص کردن پرچمدارش بردارد اما چنین کاری را در کمال ناباوری انجام نداد!

5- خواندن اثر انگشت بدون سوایپ

فناوری اسکن اثر انگشت موجود در آیفون 5S با این‌که همیشه درست کار نمی‌کند، اما بسیار دقیق است و به‌طور کلی مناسب می‌باشد. همچنین استفاده از آن ساده است؛ فقط باید دکمه‌ی  home را لمس کنید تا تلفن همراه‌تان آنلاک شود.

متاسفانه این‌ فناوری در گلکسی S5، کمی کاربر را با مشکل مواجه می‌کند؛ برای باز کردن قفل این پرچمدار، نیاز دارید تا در یک جهت خاص، سوایپ کنید و این فقط خیلی باکلاس است. امیدواریم که سامسونگ همانند اپل، یک قسمت سخت‌افزاری برروی محصولات آینده‌اش درست کند که با استفاده از لمس، کار نماید.

به‌نظر شما گلکسی S5 سامسونگ چه چیزهای دیگری کم دارد؟! یک طراحی زیبا، سخت افزار قدرت‌مندتر و …؟!

آِی تی رسان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی