موبایل نیوز

جدیدترین اخبار تکنولوژی

موبایل نیوز

جدیدترین اخبار تکنولوژی

موبایل نیوز
در موبایل نیوز در تلاش هستیم تا با قرار دادن جدیدترین و جذابترین مطالب در حوضه آی تی،شما را از اخرین اخبار این حوضه با خبر کنیم تا بلکه شما علاقمندان به این حوضه به یکی از بازدیدکنندگان دائمی این وبلاگ درآیید. همچنین خواهشمندیم با نظرات و انتقادات خود ما را در راه پیشرفت یاری فرمایید.

با تشکر
مدیریت وبلاگ

Sony Xperia Z1 Compact review (1)-580-90

آی تی رسان -بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار، کمپانی سونی نسخه کوچک پرچم‌دار جدید خود یعنی اکسپریا Z1 را معرفی کرد. مدل مینی اکسپریا Z1 یک محصول خاص است، چراکه برخلاف دیگر مدل‌های مینی، گوشی اکسپریا Z1 Compact به مشخصات سخت افزاری نسخه اصلی خود مجهز شده است.

با این‌که جثه‌ی اکسپریا Z1 کامپکت کوچک است، اما بسیاری از مشخصات سخت‌ افزاری خوب اکسپریا Z1 برروی این گوشی آمده و فقط در برخی موارد از جمله رزولوشن پیکسل تصویر، صفحه نمایش کوچک‌تر با یک‌دیگر تفاوت دارند. به‌طور خلاصه باید گفت که اکسپریا Z1 کامپکت، یک محصول بسیار خوب و رنگارنگ است.

طراحی

Sony-Xperia-Z1-Comp2act

هیچ تفاوتی در طراحی اکسپریا Z1 کامپکت به‌چشم نمی‌خورد؛ کمپانی سونی به‌خوبی توانسته تا طراحی سایر محصولات اکسپریای خود را به این محصول کوچک رویایی، پیوند بزند. اکسپریا Z1 کامپکت، کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارد و انجام کارها با یک دست، به‌ دلیل اندازه کوچک آن، به‌سادگی صورت می‌پذیرد. تجربه‌ای که پس از استفاده از این محصول به‌دست خواهید آورد، همانند سایر محصولات اکسپریای سونی، لذت بخش خواهد بود.

نمایشگر

Sony-Xperia-Z1-Compac245t

صفحه نمایش 4.3 اینچی که برروی اکسپریا Z1 کامپکت به‌کار گرفته شده است، تراکم پیکسلی نسبتا مناسب 342ppi را فراهم می‌کند. آن‌چه که از تجربه اولیه این محصول بدست خواهید آورد، ارائه تصاویری واضح و با کیفیت مناسب است. زاویه دید نیز، مناسب می‌باشد و نسبت به سایر محصولات دیگر سونی، بهتر شده است. متاسفانه صفحه نمایش در محیط پرنور، عملکرد مناسبی ندارد!

پردازنده و رم

214

برروی سونی اکسپریا Z1 کامپکت، همان چیپ چهارهسته‌ای کوالکام سری 800 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز برای هرهسته، به‌کار گرفته شده است. این تراشه را پیش‌تر برروی محصولاتی نظیر Xperia Z1 و Xperia Z1S دیده بودیم. حافظه رم نیز، 2 گیگابایتی انتخاب شده است و حافظه داخلی، 16 گیگابایت فضا را در اختیار کاربران می‌گذارد. بد نیست بدانید که حافظه داخلی تا 64 گیگابایت، می‌تواند افزایش پیدا نماید. چیپ گرافیکی که سونی برروی اکسپریا Z1 کامپکت به‌کارگرفته، Adreno 330 می‌باشد که برای اجرای جدیدترین و قوی‌ترین بازی‌های اندرویدی عملکرد بسیار عالی دارد.

دوربین

1217

اکسپریا Z1 کامپکت مثل برادر بزرگ‌تر خود، دارای دوربین 20.7 مگاپیکسلی با یک فلش LED است. این اسمارت فون، همچنین می‌تواند فیلم‌های فول‌ HD را برای صاحبانش شکار نماید و دارای تثبیت کننده نوری، می‌باشد. هنوز تصاویر اولیه‌ای از عکس‌های گرفته‌ شده با این دوربین نداریم، اما باید امیدوار باشیم که کیفیت عکس‌برداری اکسپریا Z1 کامپکت به دلیل دوربین 20.7 مگاپیکسلی‌اش، خارق‌العاده باشد.

Sony Xperia Z1 Compact review (3)-580-90

در پایان باید بگوییم، سونی  Xperia Z1 Compact یک محصول شگفت انگیز و خلاقانه است. محصولی که می‌تواند در ابعادی مناسب، بهترین مشخصات سخت افزاری را به کاربران خود هدیه نماید. هنوز از قیمت و زمان عرضه این محصول، اطلاعاتی منتشر نشده است اما امیدواریم که اکسپریا سونی  Xperia Z1 Compact با قیمتی منصفانه، بازار میان قیمتی‌‎ها را درنوردد!

«تمامی تصاویر از سایت Phonearena گرفته شده‌ است.»



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی